سطوح استراتژی شرکت راهکار های یکپارچه سیمرغ
قلمرو
استراتژی بنگاه (قلمرو شرکت ، ما باید به کدام کارها بپردازیم؟ )
- حوزههای کیف پول مبتنی بر تراشه (شامل کارت کیف پول تجارت، کارت شهروندی، کارتهای کیف پول دانشجویی و...)
- خدمات نوین پرداخت الکترونیک از جمله سامانه هوشمند پرداخت کرایه و سامانه ناوبری و پایانههای چندمنظوره فروشگاهی در سراسر کشور
استراتژی تجاری (قلمرو تجاری ، در کدام بازار-محصول های موجود در این فعالیت یا صنعت باشیم؟
- ارائه راهکارهای نوین بانکی با تمرکز بر پرداخت خرد الکترونیکی
- به عنوان مجری کارت کیف پول الکترونیک بانک تجارت، نوآوری در خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیکی با تمرکز بر توسعه پرداخت خرد و خدمات ارزش افزوده
استراتژی بازاریابی (تعریف بازار هدف )
- با توجه به نیاز بازار به فراهم سازی بستری مناسب جهت جمع آوری پول خرد و الکترونیکی کردن آن
خطوط کسب و کار سیمرغ به اختصار به صورت ذیل میباشد:
حوزه کسب و کارهای کیف پول مبتنی بر تراشه
- حوزه شهر هوشمند شامل حمل و نقل شهری شامل اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پارک حاشیه ای، پارکینگ طبقاتی، سامانه دوچرخه و سایر خدمات شهر هوشمند
- حوزه خارج از حمل و نقل شهری، شامل نانوایی ها، سینما، موزه و ...
- حوزه سیستم های بسته در قالب کیف پول سازمانی
حوزه کسب و کارهای کیف پول مبتنی بر شبکه
- کیف پول مبتنی بر تلفن همراه و سایر تکنولوژی های نوظهور مانند QR و NFC
- خدمات رزرواسیون دانشگاهی، سامانه تغذیه مبتنی بر کیف پول دانشگاهی
- خدمات فروشگاه الکترونیکی مبتنی بر کیف پول
- خدمات بن کارت چندمنظوره (مبتنی بر کیف پول)
- خدمات کیف پول ارزی به مشتریان بانک تجارت
حوزه کسب و کارهای ارائه خدمات مشترک با کسب و کار مشتریان سازمانی و بنگاه های مشتری بانک
- ارائه خدمات تجارت الکترونیکی به سازمان های مشتری بانک
- ارائه خدمات باجه هوشمند بانک به صورت یکپارچه شده با نیاز و فرآیندهای کسب و کار مشتریان ارزنده بانک، در قالب کیوسک های بانکی و تجهیزات VTM
- ارائه خدمات وفاداری و باشگاه مشتریان مشترک با مشتریان بانک تجارت
حوزه کسب و کارهای خدمات مدرن و ارزش افزوده به مشتریان حقیقی بانک تجارت
- ارائه خدمات بانکی بانک تجارت در محل مشتری
- خدمات موبایل بانک تجارت و خدمات ارزش افزوده مبتنی بر تلفن همراه
- خدمات مدیریت مالی شخصی مبتنی بر تلفن همراه
- حوزه خدمات هوش تجاری به بانک تجارت
- خدمات هوش تجاری در حوزه دارندگان کارت (تحلیلی)
- خدمات هوش تجاری در حوزه ریسک تراکنش (آنلاین)
- خدمات هوش تجاری در حوزه اعتبارسنجی مشتریان (آنلاین)
حوزه کسب و کار صادر کنندگی کارت در بانک تجارت
- ارائه خدمات سامانه مدیریت و صدور کارت CMS
- ارائه خدمات سوئیچ کارت بانک تجارت
- ارائه خدمات صدور کارت های گروهی بانک
- ارائه خدمات صدور کارت های متنوع مانند خدمات بن کارت، کارت خرید، کارت های اعتباری، و ...
- حوزه کسب و کارهای پذیرندگی سوئیچ بانک تجارت
- حوزه کسب و کارهای مرتبط با ارائه خدمات خودپردازهای خارج از شعبه بانک تجارت (سرمایه گذاری، نصب، راه اندازی، سرویس دهی (پرستاری و پولگذاری)، مانیتورینگ تراکنش ها، و ...
حوزه خدمات Smart Branch، سرویس های مجازی شعبه و کیوسک های بانکی و پرداخت
اهداف آرمانی و اهداف عملیاتی
استراتژی بنگاه
- تسریع و بهبود خدمات حوزه شهری و خدمات نوین بانکی در بستری امن، سریع، قابل اطمینان منعطف جهت افزایش رفاه عمومی شهروندان
استراتژی تجاری
- افزایش درآمد کارمزدی و خدمات
- افزایش سطح درامد از مشتریان حقیقی
- کاهش هزینه بهای تمام شده
- افزایش درآمد
- افزایش توان سرمایه گذاری شرکت در پروژه ها
- افزایش سودآوری
- افزایش گردش مالی آنلاین / آفلاین
استراتژی بازایابی
- انعقاد قرارداد راه اندازی سامانه کیف پول سیمرغ تجارت
- تجهیز تمامی شهب بانک در تهران و اراک، اندیشه به سامانه صدور و فروش کارت چند منظوره
- صدور 3.000.000 کارت چند منظوره
- پذیرش کارت کیف پول در سامانه حمل و نقل عمومی شهر تهران (مترو، اتوبوسهای شهری)
- تجهیز ایستگاه های مترو به سامانه شارژ کیف پول
- توسعه پذیرش کارت کیف پول سیمرغ تجارت
- راه اندازی فروشگاه مجازی رفاه (راه اندازی خرید الکترونیکی سبد کالا شامل مشاهده، رزو و سفارش از طریق پنل ونرم افزار موبایل) با قابلیت پذیرش کارت کیف پول و برخورداری از خدمات تخفیف
- هوشمند سازی مجتمع اقامتی آهوان و پذیرش کارت کیف پول در مجتمع
- سامانه های دانشگاهی
- افزایش رضایت مشتریان و ذینفعان
تخصیص منابع
استراتژی بنگاه
- بودجه ریزی بر مبنای اهداف و عملکرد
استراتژی تجاری
- توانمندسازی منابع انسانی
- تحقیق و توسعه
استراتژی بازاریابی
- ارایه کارهایی جهت توزیع بهتر کارت های کیف پول
- ارایه بودجه جهت دادن تخفیف جهت استفاده از کارت کیف پول
- عدم پرداخت مبلغی برای خود کارت، در هنگام خرید و شارز کارت
منابع مزیت رقابتی
استراتژی بنگاه
- پتانسیل شبکه مشتریان و شعب بانک تجارت (امور استان ها)
- اعتبار مالی سیمرغ تجارت به پشتوانه بانک تجارت
استراتژی تجاری
- شناخت خوب از حرکات رقبا و بازار (اطلاعات)
- ساختار سازمانی سریع و چابک
- حضور در شبکه حمل و نقل شهر تهران به عنوان بزرگترین بازار پرداخت خرد فعلی کشور از طریق مشارکت بلند مدت
- امکان بهره گیری از قرارداد کیف پول بانک تجارت جهت ارائه قیمت های رقابتی در بازار
استراتژی بازاریابی
- شبکه پذیرندگی با قابلیت پذیرش متقابل بین شهرهای مختلف
- امنیت محصول و کیفیت زیرساخت فنی
- ارائه سطح سرویس مطلوب در پشتیبانی از خدمات
- سرعت عمل در راه اندازی