مطالب استراتژی بازایابی ( آناهید گودرزی )

به مشکلهایتان بخندید تا همیشه موضوعی برای خنده داشته باشید

مطالب استراتژی بازایابی ( آناهید گودرزی )

به مشکلهایتان بخندید تا همیشه موضوعی برای خنده داشته باشید

مطالب استراتژی بازایابی ( آناهید گودرزی )

این وبلاگ جهت ارایه مطالب ، تحقیقات و ترجمه هایی در حوزه مدیریت استراتژی بازایابی و مدیریت کسب و کار می باشد.
امیدوارم با نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود در بهتر شدن مطالب، اینجانب را یاری فرمایید.
متشکرم

بایگانی

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸ ق.ظ

۰

سطوح استراتژی شرکت راهکار های یکپارچه سیمرغ

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸ ق.ظ

قلمرو

استراتژی بنگاه (قلمرو شرکت ، ما باید به کدام کارها بپردازیم؟ )

  • حوزه­های کیف پول مبتنی بر تراشه (شامل کارت کیف پول تجارت، کارت شهروندی، کارت‌های کیف پول دانشجویی و...)
  • خدمات نوین پرداخت الکترونیک از جمله سامانه هوشمند پرداخت کرایه و سامانه ناوبری و پایانه‌های چندمنظوره فروشگاهی  در سراسر کشور

 

استراتژی تجاری (قلمرو تجاری ، در کدام بازار-محصول های موجود در این فعالیت یا صنعت باشیم؟

  • ارائه راهکارهای نوین بانکی با تمرکز بر پرداخت خرد الکترونیکی  
  • به عنوان مجری کارت کیف پول الکترونیک بانک تجارت، نوآوری در خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیکی با تمرکز بر توسعه پرداخت خرد و خدمات ارزش افزوده

 

استراتژی بازاریابی (تعریف بازار هدف )

  • با توجه به نیاز بازار به فراهم سازی بستری مناسب جهت جمع ­آوری پول خرد و الکترونیکی کردن آن

خطوط کسب و کار سیمرغ به اختصار به صورت ذیل می­باشد:

حوزه کسب و کارهای کیف پول مبتنی بر تراشه

  • حوزه شهر هوشمند شامل حمل و نقل شهری شامل اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پارک حاشیه ای، پارکینگ طبقاتی، سامانه دوچرخه و سایر خدمات شهر هوشمند
  • حوزه خارج از حمل و نقل شهری، شامل نانوایی ها، سینما، موزه و ...
  • حوزه سیستم های بسته در قالب کیف پول سازمانی

حوزه کسب و کارهای کیف پول مبتنی بر شبکه

  • کیف پول مبتنی بر تلفن همراه و سایر تکنولوژی های نوظهور مانند QR و NFC
  • خدمات رزرواسیون دانشگاهی، سامانه تغذیه مبتنی بر کیف پول دانشگاهی
  • خدمات فروشگاه الکترونیکی مبتنی بر کیف پول
  • خدمات بن کارت چندمنظوره (مبتنی بر کیف پول)
  • خدمات کیف پول ارزی به مشتریان بانک تجارت

حوزه کسب و کارهای ارائه خدمات مشترک با کسب و کار مشتریان سازمانی و بنگاه های مشتری بانک

  • ارائه خدمات تجارت الکترونیکی به سازمان های مشتری بانک
  • ارائه خدمات باجه هوشمند بانک به صورت یکپارچه شده با نیاز و فرآیندهای کسب و کار مشتریان ارزنده بانک، در قالب کیوسک های بانکی و تجهیزات VTM
  • ارائه خدمات وفاداری و باشگاه مشتریان مشترک با مشتریان بانک تجارت

حوزه کسب و کارهای خدمات مدرن و ارزش افزوده به مشتریان حقیقی بانک تجارت

  • ارائه خدمات بانکی بانک تجارت در محل مشتری
  • خدمات موبایل بانک تجارت و خدمات ارزش افزوده مبتنی بر تلفن همراه
  • خدمات مدیریت مالی شخصی مبتنی بر تلفن همراه
  • حوزه خدمات هوش تجاری به بانک تجارت
  • خدمات هوش تجاری در حوزه دارندگان کارت (تحلیلی)
  • خدمات هوش تجاری در حوزه ریسک تراکنش (آنلاین)
  • خدمات هوش تجاری در حوزه اعتبارسنجی مشتریان (آنلاین)

حوزه کسب و کار صادر کنندگی کارت در بانک تجارت

  • ارائه خدمات سامانه مدیریت و صدور کارت CMS
  • ارائه خدمات سوئیچ کارت بانک تجارت
  • ارائه خدمات صدور کارت های گروهی بانک
  • ارائه خدمات صدور کارت های متنوع مانند خدمات بن کارت، کارت خرید، کارت های اعتباری، و ...
  • حوزه کسب و کارهای پذیرندگی سوئیچ بانک تجارت
  • حوزه کسب و کارهای مرتبط با ارائه خدمات خودپردازهای خارج از شعبه بانک تجارت (سرمایه گذاری، نصب، راه اندازی، سرویس دهی (پرستاری و پولگذاری)، مانیتورینگ تراکنش ها، و ...

حوزه خدمات Smart Branch، سرویس های مجازی شعبه و کیوسک های بانکی و پرداخت

 

اهداف آرمانی و اهداف عملیاتی

استراتژی بنگاه

  • تسریع و بهبود خدمات حوزه شهری و خدمات نوین بانکی در بستری امن، سریع، قابل اطمینان منعطف جهت افزایش رفاه عمومی شهروندان

 استراتژی تجاری

  •  افزایش درآمد کارمزدی و خدمات
  • افزایش سطح درامد از مشتریان حقیقی
  • کاهش هزینه بهای تمام شده
  • افزایش درآمد 
  • افزایش توان سرمایه گذاری شرکت در پروژه ها
  • افزایش سودآوری
  • افزایش گردش مالی آنلاین / آفلاین

استراتژی بازایابی

  • انعقاد قرارداد راه اندازی سامانه کیف پول سیمرغ تجارت
  • تجهیز تمامی شهب بانک در تهران و اراک، اندیشه به سامانه صدور و فروش کارت چند منظوره
  • صدور 3.000.000 کارت چند منظوره
  • پذیرش کارت کیف پول در سامانه حمل و نقل عمومی شهر تهران (مترو، اتوبوس­های شهری)
  • تجهیز ایستگاه های مترو به سامانه شارژ کیف پول
  • توسعه پذیرش کارت کیف پول سیمرغ تجارت
  • راه اندازی فروشگاه مجازی رفاه (راه اندازی خرید الکترونیکی سبد کالا  شامل مشاهده، رزو و سفارش از طریق پنل ونرم افزار موبایل) با قابلیت پذیرش کارت کیف پول و  برخورداری از خدمات تخفیف
  • هوشمند سازی مجتمع اقامتی آهوان و پذیرش کارت کیف پول در مجتمع
  • سامانه های دانشگاهی
  • افزایش رضایت مشتریان و ذینفعان

 

تخصیص منابع

استراتژی بنگاه

  • بودجه ریزی بر مبنای اهداف و عملکرد

استراتژی تجاری

  • توانمندسازی منابع انسانی
  • تحقیق  و توسعه

استراتژی بازاریابی

  • ارایه کارهایی جهت توزیع بهتر کارت های کیف پول
  • ارایه بودجه جهت دادن تخفیف جهت استفاده از کارت کیف پول
  • عدم پرداخت مبلغی برای خود کارت، در هنگام خرید و شارز کارت

 

 منابع مزیت رقابتی

استراتژی بنگاه

  • پتانسیل شبکه مشتریان و شعب بانک تجارت (امور استان ها)
  • اعتبار مالی سیمرغ تجارت به پشتوانه بانک تجارت

 استراتژی تجاری

  • شناخت خوب از حرکات رقبا و بازار (اطلاعات)
  • ساختار سازمانی سریع و چابک
  • حضور در شبکه حمل و نقل شهر تهران به عنوان بزرگترین بازار پرداخت خرد فعلی کشور از طریق مشارکت بلند مدت
  • امکان بهره گیری از قرارداد کیف پول بانک تجارت جهت ارائه قیمت های رقابتی در بازار

 استراتژی بازاریابی

  • شبکه پذیرندگی با قابلیت پذیرش متقابل بین شهرهای مختلف
  • امنیت محصول و کیفیت زیرساخت فنی
  • ارائه سطح سرویس مطلوب در پشتیبانی از خدمات
  • سرعت عمل در راه اندازی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۸
آناهید گودرزی

سطوح استراتژی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی